İki pozisyon


Büyüklerden üçünü peş peşe izleyince Avrupa’da Eylül’ü gören takım sayımızın neden yalnızca 2 olduğunu anlayabiliyorsunuz aslında... Fenerbahçe Manisa’dan 2, Beşiktaş Karabük’ten, Galatasaray Eskişehir’den birer gol yiyorlar. PAOK-Karpaty gibileri hem o golleri atıyor, hem de böyle basit üçer dörder gol yemeyince tur bileti alt sınıf rakiplere gidiyor. Bu hazırlıksızlığın sezon başı oluşuyla filan da ilgisi yok, Yunan Ligi daha dün başladı ve PAOK’un, Ajax ve Fenerbahçe önündeki fizik üstünlüğü ortada... Galatasaray’ın bu sezonki sorunlarını sadece fiziksel yetersizlik ve kolay gol yenmesiyle açıklamak da mümkün değil. Rijkaard’ın geçen sezonun son 5-6 haftasındaki oyuncu tercihleriyle ne anlatmak istediği bugün biraz daha net anlaşılıyor: Hollandalı Hoca 2009-2010’a sahada başlayan 4 milli stoper (Servet, Zan, Aşık ve Güngör) ve 3 merkez oyuncuya (Sarp, Ayhan, Barış) sezonu kulübede/tribünde bitirtmişti. Dün 29’uncu dakikada Servet’in sol taç çizgisi kenarında topu kullanmak için en az 5-6 saniyesi varken meşin yuvarlağı taca bıraktığı pozisyonu görmüşsünüzdür. Galatasaray’ın pas yaparak hücuma başlama şansı varken, aut çizgisinin 10 metre önünden rakibin presi altında taçla oynamak zorunda kalması, Rijkaard’ın sezon başı transfer döneminde neler istediğinin küçük bir özeti gibi... Ve neler istemediğinin de... Sahada Rijkaard’ın istemediği bu kadar şey varken kazanabilmelerinin sırrı da tabii biraz Eskişehir savunmasında... Rıza Hoca’nın takımı, Konya karşısında gol pozisyonlarında neredeyse 20’ye 2 üstünlük kurup tabelada 2-1 mağlup olunca savunmada rotasyona gidilmiş, ama bu defansın daha radikal değişiklikler yapması gerektiği ortada. Eskişehir’in ön tarafında 3 sezondur yaşanan istikrarsızlıklar da (Youla, Ümit problemleri, Batuhan’ın gelişi gidişi de) bir kargaşaya neden olmuş, onların da sahadaki halinin özeti Burhan’ın oyundan çıkmadan hemen önce düştüğü ofsayt pozisyonu: Batuhan’ın Burhan’ın 2 metre ileriden geldiğini göre göre topu ona atması, Burhan’ın ofsaytta olduğunu bile bile topa dokunması ve geriden gelen Koray’a bacaklarının arasından bırakmaması... Servet ’in pozisyonu Galatasaray filminin, Burhan’ın pozisyonu da Eskişehir filminin özeti... Ve bize kalırsa bu filmlerin kaderinin değişmesi için rejisörlerde değil kastta birtakım revizyonlar yapmak lazım.

Haber Etiketleri:  
ÖNE ÇIKAN HABERLER